Sport extrem sau doar un pic de curaj?
27/03/2009 – 2:33 PM
Daca te intereseaza sporturile extreme sau pur si simplu vrei sa iesi din rutina, vrei sa incerci ceva nou iti recomandam sa dai o “fuga” pe la Aeroclubul Iosif Silimon.Va fi ceva ce iti va schimba viata sau care iti va ramane intotdeauna in memorie – incearca un zbor cu parapanta.
Toti cei care au zburat cu parapanta au declarat cu mana pe inima ca sentimentul pe care il ai atunci cand te afli in plin zbor nu se poate compara cu nimic care sa poata fi pus in cuvinte. Intrucat eu nu am incercat acest sport – dar se afla pe lista DE FACUT, a trebuit sa ii cred pe cuvant de pionier pe amicii care asteapta nerabdatori sa vina sfarsitul de saptamana pentru a se deplasa in locurile care sunt bune pentru un astfel de sport extrem.
Parapantistii au inceput sa existe atunci cind cei care zburau cu deltaplanul au hotarat sa experimenteze lansarea cu parasuta de pe coastele abrupte ale dealurilor. Bagajul parapantistului cantareste in jur de 8-10 kilograme (in functie si de tipul de parapanta), incapand lejer intr-un rucsac. In zbor, un pilot cu experienta poate ajunge pana la o altitudine de peste 1500 m si poate zbura kilometri intregi folosind, pentru a ramane in aer, exclusiv curentii calzi.
Zborul cu parapanta este foarte simplu si poate fi invatat de oricine. Parcurgerea cu rabdare a etapelor de instruire, alegerea echipamentului adecvat la greutatea si experienta pilotului, evaluarea corecta a conditiilor atmosferice sunt garantia unui zbor fara riscuri.
Este obligatoriu pentru cei care doresc sa practice acest tip de sport, sa urmeze un curs de pregatire (dureaza in jur de 10 zile in cursul saptamani) practic si teoretic, cu instructori specializati, urmand sa acumuleze cunostinte de aerodinamica, tehnica de pilotaj, meteorologie, echipament de zbor (casca, statie radio, parasuta de rezerva), zborul in sine precum si manevrele care trebuie efectuate timpul zborului. Conform legislatiei romane pilotii de parapanta trebuie sa posede o licenta de zbor emisa de Aeroclubul Romaniei, sa zboare cu aripi inregistrate la Aeroclubul Romaniei si sa anunte zborurile la serviciul trafic al Aeroclubului Romaniei.
Dupa absolvirea cursului de baza si efectuarea a cel putin 10 zboruri de inaltime la simpla (100 m) cat si a cursurilor teoretice se va trece la zborul la inaltime (1500 m). Aceasta treapta indreptateste elevul sa zboare la simpla timp de 6 luni, in acelasi tip de teren, cu aprobarea instructorului. Elevul este observat atat la start cat si la aterizare si dispune de legatura radio cu instructorul.
Cel putin 70 zboruri peste 300 m diferenta de nivel din care cel putin 15 peste 500 m. Planurile de zbor vor tine seama de vreme, teren si periculozitate.
Cursul de pregatire va contine zboruri active, aterizari, decolare prin gonflare, exercitii mentale pentru prevenirea accidentelor, zbor in termica si dinamica.
Cateva din locuri bune pentru practicarea zborului cu parapanta sunt la: Codlea, Postavaru Cristianul Mare, Dealul Lempes- Sanpetru, Tampa.
Parapantistii au inceput sa existe atunci cind cei care zburau cu deltaplanul au hotarat sa experimenteze lansarea cu parasuta de pe coastele abrupte ale dealurilor. Bagajul parapantistului cantareste in jur de 8-10 kilograme (in functie si de tipul de parapanta), incapand lejer intr-un rucsac. In zbor, un pilot cu experienta poate ajunge pana la o altitudine de peste 1500 m si poate zbura kilometri intregi folosind, pentru a ramane in aer, exclusiv curentii calzi.
Zborul cu parapanta este foarte simplu si poate fi invatat de oricine. Parcurgerea cu rabdare a etapelor de instruire, alegerea echipamentului adecvat la greutatea si experienta pilotului, evaluarea corecta a conditiilor atmosferice sunt garantia unui zbor fara riscuri.
Este obligatoriu pentru cei care doresc sa practice acest tip de sport, sa urmeze un curs de pregatire (dureaza in jur de 10 zile in cursul saptamani) practic si teoretic, cu instructori specializati, urmand sa acumuleze cunostinte de aerodinamica, tehnica de pilotaj, meteorologie, echipament de zbor (casca, statie radio, parasuta de rezerva), zborul in sine precum si manevrele care trebuie efectuate timpul zborului. Conform legislatiei romane pilotii de parapanta trebuie sa posede o licenta de zbor emisa de Aeroclubul Romaniei, sa zboare cu aripi inregistrate la Aeroclubul Romaniei si sa anunte zborurile la serviciul trafic al Aeroclubului Romaniei.
Dupa absolvirea cursului de baza si efectuarea a cel putin 10 zboruri de inaltime la simpla (100 m) cat si a cursurilor teoretice se va trece la zborul la inaltime (1500 m). Aceasta treapta indreptateste elevul sa zboare la simpla timp de 6 luni, in acelasi tip de teren, cu aprobarea instructorului. Elevul este observat atat la start cat si la aterizare si dispune de legatura radio cu instructorul.
Cel putin 70 zboruri peste 300 m diferenta de nivel din care cel putin 15 peste 500 m. Planurile de zbor vor tine seama de vreme, teren si periculozitate.
Cursul de pregatire va contine zboruri active, aterizari, decolare prin gonflare, exercitii mentale pentru prevenirea accidentelor, zbor in termica si dinamica.
Cateva din locuri bune pentru practicarea zborului cu parapanta sunt la: Codlea, Postavaru Cristianul Mare, Dealul Lempes- Sanpetru, Tampa.
Etichete: aeroclubul, curentii, curs, Iosif Silimon, parapanta, parapantistii, pilot, pilotaj, pregatire, sporturi, zbor
Ne pare rau, nu se pot lasa comentarii pentru acest articol.